maandag 30 juli 2012

Sundays Specials@Safeway

Breakfast Special

Het fijne van zo vroeg op staan op een camping, is dat er nog niemand op de wc is. We kamperen nu al tien dagen aan één stuk en we vinden het heerlijk. Om 5 uur maakt Peeetje me meestal wakker, we blijven nog even liggen en dan hup aan het werk. Tegen de tijd dat ik de binnentent heb ingeruimd, is mijn eerste bakje leut klaar. Vaak loop ik er mee naar de restrooms! Als ik terugkom, het gelukkigste moment van de dag, vlug nog een koffie, eten, pakken en weg zijn we. Weer on the road voor weer een nieuwe dag. Wat zal die ons brengen? Waar slapen we vanavond? Zo ook vandaag op deze rustige zondag. Een vrouw zit te lezen voor haar tent. Kan zeker niet slapen. Waar zijn mijn slaapproblemen?  Iedere nacht slapen we 8 á 9 uur. Ik slaap diep en vast en als ik even wakker ben (om te plassen in ons erwtenconserven blik), ben ik zo weer weg. Peeetje eet niks gedurende de hele nacht. Thuis heeft hij de gewoonte om 3á 4 keer uit bed te gaan om te eten. Vandaag eerst een stukje interstate en dan weer op de 99. Bij Safeway drinken we weer koffie. Ik ben helemaal verliefd op die supermarkt. Veel organic food en goede prijzen. Van verschillende ketens, heb ik de bonuskaart in mijn portemonnee, maar Safeway is the best! De zon breekt vandaag wat later door. We hebben onze tweede ontbijt om half twaalf (65 km al gefietst). The breakfast special vandaag is steak, eggs, hashbrowns, yoghurt with fruit, toast met jam en boter en dit alles voor maar $5, 95. Daar kunnen we niet tegen op kopen./koken. We eten alles op (op deze reis ben ik een flexitariër) en fietsen nog zo'n 30 km. Bij weer een Safeway ons dagelijkse portie alcohol, sojamelk (ja, eindelijk heb ik Peeetje zover dat hij geen melk meer drinkt), groente, fruit en bonen voor de soep vanavond, kopen. Nu nog een plek om te slapen and we are all set! De mevrouw achter de kassa zegt: "Elk's Park on the Mulino Road'. Een aardige jongen gaat op zoek op zijn telefoon en stuurt ons via een hele grote omweg naar een private campingground van The Elk's. Alleen leden mogen hier overnachten. Na wat rondlopen, komt er een man uit een RV. Wij vertellen dat we all the way uit Holland zijn komen fietsen en op zoek zijn naar een plekje voor onze tent. Om een lang verhaal kort te maken. Deze man, geboren in Middellburg en op zijn twaalfde geëmigreerd, met zijn ouders naar The US, schrijft ons als guest in. Wij betalen 10 dollar en staan op het mooiste, rustigste plekje ever en gaan ons te buiten aan al het lekkers van Safeway!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten