maandag 14 juni 2010

Ons hoog(s)te punt!

"Great job, you are brave, you are strong, you give me inspiration!" Deze kreten riepen wielrenners op carbon fietsen met high tech uitrusting (lichtgewicht kleding, gestroomlijnde helmen, energy drinks met een slangetje rechtstreeks in hun mond.) ons toe, toen we op zaterdag morgen vanuit Helana, gelegen in het hart van The Rocky Mountains, de Mac Donald Pass beklommen. Het hoogste punt van onze reis. We mochten boven op de top in de kou, vlakbij lag sneeuw, meegenieten van hun snacks en dat lieten wij ons geen twee keer zeggen. Daarna ging het veelal berg af. In twee dagen 210 km gefietst.
Nu zitten we in Missoula, de fietsstad van Montana; veel fietsers zonder helm, fietspaden, fietsrekken en ...niemand kijkt naar ons. Het weer is prachtig. Het blijft  kicken. Kilometerstand 4664 km.





3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het bereiken van de top. Hadden jullie geen ademnood? Ik word al kortademig op 4000m hoogte, laat staan op ruim 6000m.
    De afstand die jullie zouden afleggen was toch rond de 4000km? En nu heb je al ruim 4600 gefietst. Hoe kan dat?
    Liefs,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha zussie. Het zijn geen meters, maar feet! je mag die 6000 door 3 delen, dus 6300ft is 2100m. Het is een col zoals in de Alpen. De hoogste berg, die ik ooit beklommen heb was in Tibet, 5231 meter, en toen had ik een heel dik hoofd (hoogteziekte)!
    En....ik had volgens mij al eerder gezegd, dat we zeker de 5000km halen. Lots of love van je jongste zussie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps,
    Een beetje dom:-) Had ik moeten weten.
    Ik herinner me inderdaad nog de verhalen van de Himalaya. Die waren/zijn inderdaad erg hoog.

    Wat betreft de 5000 km: ik word echt eenbeetje oud. Korte termijnhgeheugen laat te wensen over.
    Liefs van je op één na jongste zusje.

    BeantwoordenVerwijderen