dinsdag 25 mei 2010

Tweede Pinksterdag 3 jaar geleden!

Ik ken Peeetje op tweede Pinksterdag precies 3 jaar. Ik had een hele moeilijke tijd achter de rug. Op zaterdag voor Pinksteren had ik een workshop van The Law of Attraction gevolgd bij Djoy in Rotterdam Kralingen. Ik moest 3 dingen visualiseren (de volgende dag, binnen 3 maanden, binnen 3 jaar). Ik visualiseerde:
  1. dat ik de volgende morgen uitgeslapen en uitgerust wakker werd (ik leed aan slapeloosheid en dat sloopte me)
  2. dat ik mijn rode fietstassen aan het pakken was en dat ik deze zomer weer zou gaan fietsen (mijn grote passie)
  3. dat ik heel rustig op een terras bij een huis aan zee naast een man een boek zat te lezen (ik kon me niet meer concentreren, zo rusteloos was ik, ik kon nog geen boek lezen)
Mijn zus Ardy had voor mij al op een dating site gekeken en had leuke mannen voor mij gezien. Ik heb steeds gezegd dat ik dat niet wilde, maar toen ik op eerste Pinksterdag uitgerust wakker werd, ik had 9 uur aan een stuk geslapen, ging ik maar eens in de Trouw op http://www.50plus.nl/ . Zeer beschaamd plaatste ik bij het zeer uitgebreide profiel van ene P mijn profiel van 4 woordjes: sportief, lief, zorgzaam en gezond. Ik zocht een man met dezelfde eigenschappen. Zo dat was dat.
Onderstaande mail aan mijn (schoon)zusjes, broers en zwagers vond ik onlangs in mijn webmail van Versatel. Ze waren met z'n allen in mijn nieuwe huisje op bezoek geweest en Rotterdam op de fiets onveilig gemaakt. We hadden zeer veel lol gehad!
" Lieve familie. Ik vond het zo fijn dat jullie allemaal bij mij waren met Hemelvaart. Familie is ervoor lief en leed en ik heb veel leed met jullie gedeeld de laatste 9 maanden, maar nu komt het lief: IK BEN ONTZETTEND VERLIEFD op ene Peter (Peter ik ben verliefd zing ik de hele dag) en hij op mij. Hij woont in Oostvoorne, dat is een half uur rijden hier vandaan. We weten alle twee niet wat er gebeurd!
Hij is 60, onderwijzer met VUT, geeft RT aan huis, verder kunstenaar (schilderen, piano spelen en cartoons tekenen), heeft 1 dochter en is bijna 4 jaar gescheiden. En ik heb hem uitgezocht, omdat hij dwars door Amerika is gefietst. Eerste pinksterdag ben ik op zo'n site gaan kijken, tweede pinksterdag heb ik hem voor het eerst gezien, vrijdags naar Kinderdijk gefietst, zondags bij Oostvoorne gefietst en 2 keer is ie al onverwachts hier geweest omdat we het alletwee niet konden volhouden tot a.s. zondag. We gaan dan rond Den Bosch fietsen en naar de verjaardag van Jan Hoenselaars. En nu heb ik wallen..........."

En nu 3 jaar later fietsen wij samen door Amerika en wie nu niet meer in The Law of Attraction geloofd moet het zelf maar weten.....Lees ook verhaal P

3 opmerkingen:

  1. Hallo Annelies and Peter,
    die Fotos sind einfach wunderbar, wir folgen Euch durch die Staaten, eigentlich wart Ihr gar nicht so weit voran. Ich weiss Ihr habt schon Allen's blog gesehen, ja - in Omaha haben wir unsere Reise nach 760 meilen abgebrochen und sind jetzt wieder zu Hause. Es regnet auch hier in Oregon! Wir wuenschen Euch weiterhin ein tolles Abenteuer.
    Es ist interessant, zwischen Deutsch und Englisch und meine Schweizerdeutsch, kann ich die hollaendische Sprache fast lesen.
    Keep on pedaling....!
    Gerda and Allen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha zusje,

    Gefeliciteerd met jullie 3-jarig jubileum!
    Heb even de tijd genomen om de verslagen te lezen, ook die van Peter. Interessante mensen komen jullie tegen en leuke dingen gebeuren er.
    En wat een enge beesten. Maar ik begrijp dat de slang ook bang voor jullie was.

    Blijf toch maar goed oppassen. Zijn er ook beren op de weg (letterlijk) of komen die vooral in Canada voor?

    Geniet en fiets ze nog.
    Liefs,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annelies,

    Pascal en ik zitten bij Pascxals ouders in huis om voor zijn broertje te zorgen. Inmiddels zit ik ook alweer 1,5 week met mijn pootje omhoog/scharrel ik wat rond na mijn enkeloperatie. Daardoor heb ik eindelijk eens de tijd om diverse dingen te doen, zoals ook al jullie verhalen uitgebreid ipv diagonaal te lezen.
    Ik werd erg geraakt door dit verhaal van je.....wat emotioneel, wat mooi, er liepen een paar tranen over mijn wangen....ik ben blij!
    Dikke kus van je stiefdochter

    BeantwoordenVerwijderen